onsdag 29 juni 2016

Stash-o-meter Q2 2016

Jag skriver mycket om att hålla kontroll över min stash. Och det har jag gjort ganska länge dessutom. Men inte blir den så mycket mindre inte. Men å andra sidan så ökar den inte hysteriskt längre i alla fall.

Men i maj hände det sig faktiskt så att jag inte köpte ett enda nystan garn! Det gick nästan 6 veckor mellan mina garninköp i april och juni. Helt otroligt det har nog aldrig hänt förut. Det tog jag igen litegrann nu i juni. Jag har köpt tre nystan garn. 

Det första nystanet, ett självrandande från West Yorkshire Spinners, beställde jag av Garnbacken som ligger i Hällestad, det ligger mitt ute i obygden, bara tre mil bort.  Det har faktiskt redan blivit ett par strumpor!

Det andra beställde jag av Triskelion Yarns i Wales. Det var i praktiken en komplettering. Jag har många fina färger av Triskelion Elen Sock (spunnet av 100% BFL) så jag köpte en grå härva om jag bestämmer för mig att sticka en sjal  av ett gäng färger. Elen Sock är också utmärkt för sockor.
 

Den tredje härvan är jag så otroligt nöjd med. Den köpte jag på Loop i London med Helen Stewart som smakråd. Jag hade med mig några "enhörningssvansar" som jag ville hitta matchande garn till. Ganska snabbt så hittade vi en spräcklig härva Madtosh Sock som har flera av färgerna från svansarna.
Mönstret jag ska använda till de garnerna är förstås ett från Helen Stewart: Botan, som betyder pion. 

Jag har sammanfattat hur mycket som kommit in i stashen och lämna den varje månad och i juni minskade stashen med 725 meter. Hittills i år har dock stashen ökat 200 meter. I stort sett ingenting med tanke på att jag maskat av över 8km garn :) 

Jag får det inte riktigt att gå ihop med siffrorna på ravelry, så jag får kanske ta mig tid och inventera för att jämföra det som ligger inlagt på ravelry med vad som finns i verkligheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar