lördag 28 maj 2016

Stash dash 2016

När jag får reda på att det finns en utmaning på gång har jag väldigt svårt att stå emot.

Den här gången är det The Knit Grillls som startar utmaningen Stash Dash 2016.

Det går ut på att man ska maska av efter ett givet mål under sommaren, 27/5-21/8. Man kan välja mellan 3, 5, 7, 10 eller 15 km avmaskat. (även andra garn-hantverk räknas, såsom virkning och spinning, vävning och frivoliteter. Dock ej sömnad)

Det finns givna regler och det vi behöver veta finns beskrivet i The Knit Grills ravelrygrupp eller i deras specialavsnitt av podden. Jag var med förra året och då hade jag satt målet 5km vilket jag inte riktigt klarade. I år siktar jag också på 5km. Förhoppningsvis klarar jag det.

Pågående projekt räknas också, bara man har lite hantverk kvar, så jag har sparat på mig några projekt så att jag kan maska av en del de första dagarna, hahaha!

Igår kväll startade utmaningen och jag maskade jag av ett par strumpor (som jag inte kan visa än, det blir lite senare)

Idag har jag ännu ett par strumpor jag tänkte avsluta. Dem stickar jag på 23cm rundstickor från ChiaoGoo (3.25mm). Här är en bild från när jag just lagt upp sockorna för en dryg vecka sen. Det är ett par helt vanliga "vaniljsockor" med istickshäl. Men vilket garn: Det är underbara SoftSock DK från Moods Of Colors! Färgen är så läcker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar