söndag 4 oktober 2015

Socktober


När man stickar så mycket sockar som jag gör måste jag uppmärksamma att det nu är Socktober. Det finns många tolkningar av Socktober om man googlar på det, men för de flesta stickare betyder det att vi stickar extra mycket sockar i oktober för att hålla oss varma under vintern.

Jag fortsätter som vanligt att sticka socka varje dag som jag gjort i snart två år. Men utöver det händer lite mer.

Jag ger 25% rabatt på mina egenpublicerade sockmönster på Ravelry! Ange bara koden "socktober" i varukorgen så får du rabatten.

Jag deltar också i en utmaning i en kombinerad träning- och stickargrupp jag är med i. Vi ska sticka på strumpor och samla så många steg som möjligt. Det blir extra roligt, eftersom jag tycker det är rätt trevligt att sticka på socka på lunchpromenaden :)

Och så hittade jag ännu en KAL jag inte kunde motså: det är en sock-KAL i ravelry-gruppen BritYarn: Great British Socks Away KAL. Där ska man sticka sockar i garn som antingen är spunnet i GB av får som befinner sig där. Eller så kan man välja att sticka sockar av garn från får i sitt eget land. Det sista var inte lätt, men det återkommer jag till i ett eget inlägg senare.

Så jag gjorde en komplettering med några mininystan av ett av garnerna jag köpte på IKnitFandango: Triskelion Elen Socks. Det är spunnet från rasen Blue Faced Leicester. Garnet är på väg från Wales nu. Snart måste jag komma på vilket mönster jag ska sticka av. Eller så gör jag en ny design? Jag tror att jag vill göra randiga sockar på något vis i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar