torsdag 2 juli 2015

Tour de Fleece

Ni har säkert hört talas om Tour de France, det stora cykelloppet som till sörsta delen körs i Frankrike. Bland spinnare på ravelry finns en utmaning där man ska spinna garn varje dag som TdF-cyklisterna tävlar. Och de dagarna som är lite längre eller tuffare för cyklisterna är det tänkt att även Tour de Fleece-deltagarna ska göra något extra.

Jag ska delta för första gången och jag är med i tre lag. Rookies, som är en allmän grupp. Sen ska jag även delta i lagen Porpoise de Fur (för att jag har fiber som jag köpte av företaget Porpoise Fur i London)  och Yarniacs (jag är aktiv i den ravelry-gruppen).

För mig är det nästan tillräckligt stort mål att spinna varje dag. Många av dagarna kommer vi dessutom vara på resa med husvagnen, så då kommer jag att få spinna på slända. Men de dagarna jag är hemma kommer spinnrocken Astrid att få jobba och målet är att jag ska spinna upp all Porpoise Fur-fiber innan TdF är klart.



Fibrerna jag tänkt använda är naturligtvis den vackra BFL:en färgad av Porpoise de Fur. När jag är på resande fot ska jag spinna Manduzanas handfärgade Polwarth/silke/kamel i färgerna Scarlet och Mossgrönt. Om jag spinner upp Porpoise de Fur-fibern kommer jag att fortsätta ett ljusgrått förgarn från Ullspinneriet. Som sen ska bli en Whispering Island-sjal av Curious Handmade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar