torsdag 28 maj 2015

Fandango-strumpa

Första färdiga projektet med garn från I Knit Fandango blev ett par sockar i Easyknits underbart handfärgade garn Gobstoppers.

Jag konstaterar att garnet är mycket bättre än godiset med samma namn. Godiset var för sött till och med för mig, men jag var ju tvungen att prova :P

I dessa strumpor har jag stickat in massor med underbara minnen. Allt från fikat med Helen och Therese på I Knit Fandango till flygresan hem och dagarna hemma efter resan. Första strumpan blev faktiskt klar strax innan vi landade i Linköping!


Garnet var väldigt lättstickat och övergångarna mellan färgerna är väldigt snygga så att man slipper hack i ränderna. Och det blir så tydligt att stickningen kommer framåt när det är randigt. "Bara en rand till" :)

Mönstret jag har använt är en tunn variant av mina Cloette's Sport Socks. Det kan vara så att det mönstret kommer ut i en fingering-version snart...

Resultatet är ett par jättesköna, lagom tjocka sockar i underbara färger! Jag är så nöjd med mina sockar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar