lördag 18 april 2015

Stashmål 2015Q2

Årets andra kvartal har kommit igång och det är hög tid att sammanställa mina stashmål fram till 30/6.

Jag vet att jag kommer att ha tid sticka mindre än tidigare av flera orsaker och allt jag stickar ska inte behöva vara taget från stashen. Men gärna en stor del av det. 

Jag vill gärna att det ska finnas lite frihetsgrader kvar så inte allt jag stickar finns bland målen. Kreativiteten får inte hämmas :)

Så här är mina stashmål: 
* Minska min stash med minst 1km garn
* Sticka ett par sockor med garn ur stashen
* Sticka en sjal med garn ur stashen.
* Sticka en tröja från stashen: Boxy eller Louvre
* Bara köpa garn som har ett syfte, inte bara för att det är på rea eller att det är fint. Men jag får köpa souvenirerna när jag åker till London/St Alban i maj.
* Om jag hittar et fint mönster, tänk efter en vända till innan jag köper det. 

Sist men inte minst, viktigast är att jag älskar min stash!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar