lördag 4 april 2015

Ledtråd 2 av Stickameras mysteriesocka

Den andra delen av Stickameras mysteriesocka bestod av sockans häl. Kappan på hälen har förstärkta maskor, för övrigt var det inga konstigheter. Hela hälen stickades i en och samma färg. Och det garnet jag har blir helt magiskt vackert när det är uppstickat. Det är handfärgat av Easyknit i en omgång där han gick halvt bananas med färgpytsarna. Garnet heter också Oh Em Gee och det stämmer bra med namnet tycker jag :) Fotot har gör inte färgerna rättvisa, direkt. 

Jag stickar bara en socka i taget. Jag vill ta garnet från samma håll, så att färgskiftningarna blir så lika som möjligt.


1 kommentar:

  1. Så fin din Marit blir! Jag har också stickat ett par sockor i Oh Em Gee, varje maska var en ren glädjeexplosion! :D

    SvaraRadera