onsdag 11 mars 2015

Hemlispost!!!

Blogg100: Inlägg 8/100

När jag hämtade posten idag fick jag en jättetrevlig överraskning! I lådan låg ett paket som var både mjukt och hårt på en gång.

Jag förstod genast att det måste vara från min Hemlis :) 

Väl inte kunde jag inte nog snabbt få av mig skorna för jag var så nyfiken. När jag öppnade brevet fann jag en heeelt otroligt vacker härva garn. Det var ett handfärgat garn; Eliza från Chili Gredelin
Eliza är ett garn av fibrerna Merinoull, Cashmere och Nylon (MCN). Jag har aldrig stickat i något MCN-garn förut så jag ser verkligen fram emot att testa garnet! Det är så vackert spunnet också, påminner lite om Madelinetosh Tosh Sock som jag gjorde en sjal av i somras.

Det gäller bara att komma på något extra fint att sticka med det och välja mönster så att de fina färgskiftningarna kommer fram ordentligt.

Men det var inte bara garn i paketet.

Jag fick också ett en skiva med lugnande musik (perfekt för att få ro i själen, aromatisk olja och sist men inte minst: Lakritschoklad! Jag älskar lakrits och jag älskar choklad. Men bäst är ändå Lakritschoklad!!! :D

Stort tack snälla hemlis för det fina paketet <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar