onsdag 11 februari 2015

Publicerat mönster!

Scroll down for English version

Nu finns mitt allra första mönster "Cloette's Sport Socks" tillgängligt på Ravelry!



Sockarna är ett mönster för att skapa en bassocka på mitt favoritsätt.

Under processen att ta fram mönstret har jag haft otrolig hjälp av Jannika och Gunilla som teststickat åt mig. Jannika har också gjort ett helt makalöst jobb som Tech Editor (granskare)
Utan er hade inte utgivningsprocessen gått såpass smidigt! <3

Det kommer att finnas möjlighet att ladda ner mönstret fritt fram till 15/3-2015.


English version

I've just released my first pattern: Cloette's Sport Socks. A basic sock pattern to make my favourite Vanilla sock.

I want to thank my test knitters Jannika and Gunilla who made an effort to help me find the errors in the pattern. Jannika also did a marvelous job to Tech Edit the pattern.

The pattern is available for free until 15/3-2015.

4 kommentarer:

  1. Nu måste jag ju köpa nässelgarnet och sticka dina sockor. Får se om jag kan vänta till syfestivalen eller om jag "måste" handla redan idag. =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du är sugen på att sticka dem :)
      Nässelgarnet är superläckert, och ger sån lyster!
      Det är det tjocka nässelgarnet jag använde när jag stickade det här mönstret.
      Men vill du använda det tumma kan du anpassa lite för att få det maskantal du vill. :)

      Radera
  2. Vad kul! Det sockmönstret ska jag testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emma, Hoppas du kommer att gilla det :)

      Radera