torsdag 25 december 2014

Julafton 2014

God fortsättning på julen önskar jag er alla!
 
Vi firade jul hemma, maken, kidsen (13 o 15) och min mamma. 
Visst har övriga familjen hjälpt till en del, men de mycket har fallit på mig att fixa. 
Vi bestämde oss tidigt för att lugna ner julhetsen och ta det lugnt på både mat- och klapp-fronten. För varje reklam-mail som kom och varje reklambild i Instagram-flödet som rullade förbi blev jag bara mer och mer anti till att handla en massa. Lite fick barnen ändå. Dottern blev nog nöjdast med kuben hon fick av brorsan och sonen gillade sina Tardis-sockar skarpt. 


Efter vi väl ätit och diskat undan efter julmaten kunde jag få sitta ner framför Kalle Anka och efter det vår Julfilm:  Love Actually.  Då fick jag lite stickat på svärmors sockar. 


För mig är midnattsmässan en tradition sedan länge och i år sjöng ag också i kören. Det var verkligen jättehärligt!
Även familjen följde med. Det var verkligen mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar