fredag 21 november 2014

Curious Collective 2014

Jag har berättat tidigare att jag deltog i Knit-A-Long:en Curious Collective 2014. Den här sjalen skapades också kollektivt. Man fick gå in på Helens web och rösta om olika designattribut och vartefter växte sjalen fram. Jag köpte mönstret redan innan man visste hur den skulle se ut för jag tyckte det verkade väldigt spännande. Under sommarens podavsnitt beskrev Helen i sin pod hur hon jobbade fram sjalen och det gjorde att jag blev extra sugen.

När det väl var dags att sätta igång med stickningen var jag i full gång med Clara-Koftan och hade ganska mycket på stickorna så jag tvekade över att starta ännu ett projekt.

Sedan fick jag hem min höstkappa och insåg att det fanns en helt underbart Tant Kofta-garn i stashen som matchade perfekt till kappan och dessutom en kontrastfärg i Malabrigo Sock som var jättefint ihop med Tant Koftas Silkemerino-garn.

Då hade KAL:en redan hållt på i över två veckor och skulle jag bli klar i tid behövde jag sätta lite fart. Jag stickade på, den första halvan av mönstret var snabbstickad och sen tog det lite mer tid, men jag hann, med två dagar tillgodo :)

Under tiden lade jag ut ganska många bilder på instagram i KAL:ens tagg #CCDKAL. Kalen hölls också på ravelry.

Fina priser var utlovade, det skulle delas ut bilder för
bäst komponerade bild på färdig sjal
utlottning bland avslutade projekt publicerade i ravelrytråden i tid
utlottning bland instagram-bilderna.

Det visade sig att jag vann Instagram-tävlingen igen! Idag fick jag mitt pris. En helt fantastiskt vacker härva Alice, ett handfärgat garn från Juno Fibre Arts. Det är silverfärgat och är så fantastiskt vackert! Jag blev så glad att jag blev alldeles tårögd. Juno Fibre Ars ska lägga ner sin verksamhet av personliga skäl. Tråkigt eftersom hon färgar så vackra garner.

KAL:en var väldigt rolig att delta i. Mönstret var väldigt välskrivet. Det är så peppande att stickande efter Helens mönster efterso
m hon skriver ut med jämna mellanrum hur stor del av mönstret av sjalen som är kvar att sticka.

Helen deltar i julens Indie-Gift-a-long på ravelry, så innan fredag kväll 21/11 kan du köpa en del av hennes mönster med 25% rabatt. Jag kan verkligen rekommendera både Curious Collective 2014 och Pebble Beach.
Själv har jag lagt ett flertal av hennes mönster i ravelry-korgen, så det kanske blir något litet till familjen i jul :)

1 kommentar:

  1. Grattis till underbar vinst! Och tack för tipset om mönstren på "rea".

    SvaraRadera