söndag 26 oktober 2014

Syfestival

I år var det nära att jag inte kunde åka på Syfestivalen. Det var meningen att jag skulle packa upp vårt nyrenoverade kök i helgen, men eftersom det inte var helt klart så kunde jag inte packa upp mer än jag gjorde i fredags. Så jag kunde åka!

Vi var ett gäng som åkte med Vadstenabuss. Avgång var 07:40 från Linköping och det var många förväntatnsfulla människor i bussen.

©Ysolda
 När vi anlände till festivalen gick inpasseringen väldigt smidigt och vi gick raka vägen till Magasin Duett. Där hade jag bestämt att jag skulle köpa garn till tre tröjor, men jag ångrade mig och det blev "bara" två. Det blev Supersoft till en grön Pebble Cliff och djupröd Cinnia till Ysoldas Pumpkin Ale ur boken The Rhinebeck Sweater

Jag köpte även ett kit för Maria Magnussons Berceau-vantar,  pärlemorsknappar och flera band från Magasin Duett. I montern stod förutom Petra, även Mia och Maria . Det var verkligen härligt att få återse dem, de var också oumbärlig hjälp att hitta en bra färgcombo till Cliff-tröjan. Själv känner jag mig inte så "färgintelligent"
Nästa stopp var Tant Kofta. Där hittade jag äntligen ett sockgarn som matchar mina golfkläder jag köpte i våras. Förutom det köpte jag supervackert grönt tweed-sockgarn och mönstret till Karusell-sjalen som jag ska sticka i filisilken jag köpte på förra årests syfestival. Just det, jag köpte också en påse sockgarns-godis :)

Efter det var det dags för lunch ihop med våra busskamrater och sen gick vi en runda i hela utställnigslokalen för att klämma på övriga försäljares montrar. Hos Islandsgarn hittade jag helt magiskt mjuk alpakka. Jag köpte ett nystan för att testa lite. Jag skulle definitvt kunna tänka mig att köpa mer vid ett senare tillfälle.

Vid slutet av dagen kom jag och mitt resesällskap fram till att vi ville köpa garn till sjalen Outlander i Tant Koftas Tweed. Jag hittade Bränd orange och ljus turkos. Det kommer förhoppningsvis att bli jättefint.

Det var underbart att träffa alla underbara hantverksintresserade människor. Både dem jag känner sen tidigare och dem jag bara träffat på nätet och Instagram. Jag vill tacka er alla för att förgyllt min dag!

Även om jag köpte mycket garner har jag planer för allt och en del av mina pågående stickningar kommer nog att bli liggandes en tid för nu är jag sugen på att börja nytt.

På Instagram kommer vi att ha en KAL för Pebble | Cliff under taggen #PebbleCliffKAL. Om du vill se hur det går för oss eller om du vill vara med, så är du välkommen att haka på!







4 kommentarer:

  1. Den där outlander sjalen, den var ju himla fin ❤️

    SvaraRadera
  2. Åh, den tröjan är sååå fin! Och ditt nya färgval ser ju inte sämre ut. Jag ska följa er KAL med stort intresse.

    SvaraRadera