tisdag 7 oktober 2014

Höstsjalen!

Förra veckan fick jag hem höstrocken jag beställde för presentkortet från Gudrun Sjödén.

Men jag vill ju ha en sjal som matchar rocken lite lagom sådär. Ja, jag har min Color Affection som är orange, gul och grå. Den blir ganska fin till.
Men så kom jag på att i min stash finns ett jättefint nystan Tant Kofta-färgad silkemerino som jag köpte på Syfestivalen förra året.

Efter att kollat lite i stashens restgarnslådor dök det upp ett nystan multifärgat Malabrigo Sock där en av färgerna gick ton i ton med Tant Kofta-garnet!


Den färgkombinationen gillade jag verkligen!

Mönster då? Nå, ja lyssnar på Helen Stewarts podcast Curious Handmade och Helen startade en KAL i september på hennes Curious Collective 2014. Det mönstret köpte jag i somras medan sjalen utformades. Det sjalen har min favorit-form, dvs utdragen halvmåneformad. Och den behöver två färger. Så jag hakade på!
Efter en vecka har jag stickat halva mönstret. Nu börjar det bli lite mer mönster, så det kommer inte att gå lika fort, men det är två veckor kvar på KAL:en så jag tror jag hinner i tid :)




2 kommentarer:

  1. Jättefin färgkombo! Ska kika på mönstret, tack för tipset ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jo mönstret är en trevlig kombo av rätstickning, kablar och spets :)

      Radera