torsdag 17 juli 2014

Nu stickar jag på...

Just nu stickar har jag tre aktiva stickningar.
Eftersom jag är med i Socks With Sarah ska jag ju alltid ha en sockstickning på gång. Den här gången är det ett par helt vanliga tå-upp slätstickade ankelsockar. Mest för att sticka upp det som blev över när jag stickade Simple Lace Socks i juni.

Dessutom stickar jag på två jättefina koftor
Koftan Clara av Linnea Öhman (Viffla)
Det var när jag stickade på Siri som jag blev sugen på att göra en Clara också. Den ska jag också klippa upp, precis som jag gjorde med Siri. Garnet jag använder är Magasin Duetts tillfälliga garn Geelong Lambswool. Jag har just påbörjat första ärmen.






Den andra koftan är Maria Magnussons Pergola. Efter att ha sett IreneJB:s kofta som hon stickat i Onions Knit Tussah Silk insåg jag att mitt djupröda Tussah Silk måste bli en Pergola också :) Och jag har ju ingen finkofta. Jag funderade ett tag på om jag skulle sticka Marias nya design Surry Hill, men jag ville ha slätstickade ärmar så då passade Pergola extra bra :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar