fredag 18 april 2014

Bortskämd av min Hemlis

Om det här inlägget känns lite torftigt, beror det på att jag skriver det från paddan och det går inte riktigt lika smidigt som annars. 

Igår var det full aktivitet hemma. Vi skulle iväg med husvagnen, som vi just fått ur vinterförvaringen. Dessutom hade jag fått avisering att min nya telefon kommit till Hemköp.

Mitt i allt detta kollade jag postlådan och där låg ett vackert paket!!!

Jag förstod direkt att det var från min hemlis och den här gången berättade hon sitt namn: Knitting Cookie! 
Jag är så otroligt tacksam för hennes fina paket som lyst upp min tillvaro under de senaste månaderna och det återkommer jag mer till längre ner :)

Nu till innehållet! När jag öppnar paketet innehåller det, precis som man kunde se på formen, ett påskägg.

Och kolla innehållet!!!


Iiiiiii!!! Åh jag rörs till tårar! Jag har ända sen jag köpte mina Signatures av Morrisgarn har jag varit sugen på att testa hennes egenfärgade merinogarn. Inte minst sen Stickpodds-Elin lovordat det, jag brukar ha samma garnsafari som hon. Och så får jag det i hemlispaketet!!! Jag blev verkligen superglad!!! 


Och naturligtvis finns det godis i ägget!
En rejäl påse med lakrits med chilismak. Jag stod faktist och var sugen på att köpa precis den lakritsen förra helgen, men jag tyckte alla såg så goda ut så jag kunde inte bestämma mig för vilken smak jag skulle ha, så det blev inget alls istället, hahaha!


Och till sist, eftersom det var påsk, lite lyxigt påskgodis. Bara de goda bitarna: olika plopp, twix, fox, bananslides och inte minst: Nötcreme!!! Dottern kom direkt och ville ha ploppen, men det fick hon inte, det är ju mitt påskgodis ;) Hon får troligtvis egna plopp i sitt ägg i morgon :)


I ägget låg också ett fint kort, med en maskros (Dandelion) där hon skrev så fint.

Knitting Cookie, du har verkligen lyckats att skämma bort mig med jättefina presenter och garner jag varit stormförtjust i! Det har nästan varit som om du kunnat läsa mina tankar. När jag fick första paketet var jag på väg att planera ett projekt i just Sabdnes Alpakka, nu blev det ett annat garn jag använde, men ändå. När jag fick förra paketet hade jag precis skickat ett Supersoft till min egen hemlis eftersom jag gärna ville ha en själv :) Och nu fick jag Danelions fantastiska ekologiska Merinogarn. Jag har fått en riktig garnskatt :)

Och jag är jättenyfiken på vilket mönster du valt ut till Dandeliongarnet, men jag ger mig till tåls :) 
Än en gång stort tack för alla underbara presenter och fantastiska garner!

Så till sist lite om jag visste vem min hemlis var: Jag hade ingen aning om att det var just Knitting Cookie, även jag anade att hon bodde i Halmstad och att jag hade någon form av relation till henne på nätet. Och det hade jag ju, framför allt på Instagram, där vi har kommunicerat en hel del. Och jag ser fram emot att följa dig och din blogg även i fortsättningen.

1 kommentar:

  1. Underbar present! Sett det där gröna fina garnet jag också. Man kan inte låta bli att bli förälskad! Ska bli roligt att se vad du ska sticka i det. Hoppas du rapporterar framöver. :)

    SvaraRadera