torsdag 25 april 2013

Omstart

I måndags kväll satt jag och stickade framför en av mina favoritserier. Efter en stund närmade jag mig avslutningen av oket på min uppifrån-och-ner-raglan. Då räknade jag alla maskor på tröjan och inser att jag har för få maskor på den del som ska bli framstycket på tröjan. Grrrr!

Till slut kom jag fram till orsaken. Jag hade missat att i början av arbetet skulle jag ha gjort ökningar även på framstycket . Det gick inte att rätta till, så jag var tvungen att repa upp allting och börja om från början.

Eftersom jag ända sen jag började på tröjan har tänkt att jag inte riktigt gillar färgkombinationen, även om jag fått positiva kommentarer i flera stickforum och även här på bloggen, tar jag felstickningen som en chans till att byta färg!

Igår for jag till min favorit-LYS: Garn-Netto och tittade på vilka färger de hade i Tropik-garnet. Till slut stod jag och valde mellan grön och orange. Grönt är fint, men orange var ännu finare till den här tröjan :)

Nu känns det bra mycket bättre! Den här färgen passar mitt humör mycket bättre och den känns lite mer somrig. Dessutom tycker jag att jag nu har valt garn av rätt anledning, det jag vill klä mig i, istället för vad som bara fanns i mitt lager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar