lördag 20 april 2013

Altanen

Såhär års är altanen min lugna plats. Här kan jag sitta utan att behöva se röran inomhus, där jag oftast tänker att jag behöver ta tag i alla måsten innan jag får sätta mig ner. Här kan jag avskärma mig och bara njuta.



En dag som denna är extra härlig, förstås. Den sista snön har försvunnit i trädgården, solen värmer äntligen på riktigt och fåglarna sjunger.

Jag har fått en skön start på dagen, Maria leder BodyPump på det lokala gymmet och hon är så grymt inspirerande! Jag tar alltid i extra mycket när hon hejar på! Lite senare idag kan det bli en cykeltur, efter att trädgården har fått skötas om lite.

Ingen dag är fullkomlig utan lite stickning, och idag planerar jag att sticka färdigt ett par fingerlösa vantar i microfiber, jag tänkte att de skulle vara bra att ha när jag är ute och rör på mig. Det är förstås lite läskigt material att sticka i, ylle är mer följsamt, men det är roligt att pröva nya fibrer. Sen väntar en ny tröja, som jag berättar mer om senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar